Ejtsünk pár szót a fényezés minőségének javításáról, a karcok eltüntetéséről, illetve védelméről .
A polírozás lépéseit ezúttal fordított sorrendben vesszük végig, azaz a hibátlan fényezések védelmétől az enyhén karcos felületeken át, a komolyabb beavatkozást igénylő, nagyon karcos autók irányába haladunk. Ez a metódus azt hivatott szemléltetni, hogy egy igazán karcos autón is mindig a legenyhébb beavatkozással kell kezdenünk, majd utána igény szerint (fényezés keménysége, karcok mélysége stb.) kell haladnunk az agresszívabb termékek és technikák irányába. Ha autónk fényezése korrekciós polírozást igényelt és így újszerű állapotot értünk el, ugorjunk neki az új fényezés védelmét érintő tennivalóknak! Ha nagyon karcos fényezést újítottunk fel és az eredmény nem lett hibátlan, jöhetnek az enyhén karcos fényezéseknél leírt lépések, és így tovább…
A felület megtisztítása
Polírozás és waxolás előtt alaposan meg kell tisztítanunk a fényezést. A korábban már részletezett mosás után érdemes eltávolítanunk a festékbe ágyazódott szennyeződéseket (fémpor, fanedv, gyanta, kátrány stb.), hogy a polírozás során ne okozzunk további sérüléseket, illetve a waxszal ne egy szennyezett felületet konzerváljunk. Erre több termék is rendelkezésünkre áll: egy nagyon hasznos és itthon még kevésbé elterjedt termék a fényezés tisztító gyurma, ami fizikai úton, mégis kímélő módon tisztítja a felületet. ”Kirántja” és magába köti a mosás után maradó, beágyazódott szennyeződéseket. Választhatunk még kémiai úton működő (cleanser) készítményt is, ami krémes állagú és feloldja a régi wax maradványokat és egyéb oldható szennyeződéseket. Ha sok a kátrányfolt a kerékjárati ívek mögött, célszerű azokat eltávolítani kátrányoldóval gyurmázás előtt, hogy ne telítse el a gyurmánkat. A két eljárást kombinálhatjuk is.
Amennyiben teljesen makulátlan fényezésű autónk van, könnyű dolgunk lesz, mert „csak” meg kell védenünk a környezet károsító hatásaitól és a rossz mosási technikák okozta karcoktól. A mosási karcok kialakulásának kockázatát minimálisra csökkenthetjük, ha kerüljük a gépi mosókat, igényes szakemberhez fordulunk, vagy az előzőleg részletezett mosási technológiát követve mi magunk tisztítjuk autónkat. A környezet károsító hatásaival szemben (mint a só, por, madárürülék, fanedvek, fémpor, savas eső és legfőképp az UV sugárzás) jó minőségű waxokkal vagy szintetikus bevonatokkal tudunk védekezni.
Waxok használata nélkül és a rossz mosási technikáknak köszönhetően autónk fényezése gyorsan elveszíti fényét. Oxidálódni kezd (bemattul), majd a beleégett fémpor (ami többek között a sínek környékén jelentős mennyiségben rakódik autónkra) korróziójának következtében szó szerint apró pontokban átlyukad. A következményeit nem kell részletezni. Elhanyagolt autók fényezésén már 1-2 év után visszafordíthatatlan károsodás tapasztalható.