Mindig óvatosan távolítsuk el a havat, ha nem szeretnénk mély barázdákat látni a fényezésen, tél végén.
Legtöbben úgy gondolják, hogy legideálisabb ősszel és tavasszal autót mosni és waxolni, ami igaz is, ha a kényelmünket tartjuk szem elött. Autóink szempontjából már más a helyzet, mert a tél az autóápolás legkevésbé szerethető, de egyben a legfontosabb időszaka. Ez az évszak veszi igénybe legjobban a fényezést és alvázat, indítja be a korróziót és okozza a legtöbb balesetet. A hó és jég szakszerűtlen kezeléséből adódóan ekkor keletkeznek a legrondább karcok a fényezésen és az egyéb sérüléseket is többnyire csak a téli szezont követően fedezzük fel autóinkon. Az autóápolás lényege az, hogy a legkímélőbb módon, karcolás nélkül távolítsuk el a szennyeződéseket, mert a legtöbb sérülést maga a kosz, illetve annak tologatása okozza a felületen. Egy kiadós havazás után sem maga a hó a legveszélyesebb, hanem az a koszréteg, amivel együtt azt végigszánkáztatjuk a fényezésen. Ha a hó alsó rétege megfagy, a jég is szuper mély árkokat képes a felületbe vésni, ha seprűvel, ne adj isten jégkaparóval, nem kellő odafigyeléssel esünk neki a problémának. Nagyon óvatosan távolítsuk el a havat úgy, hogy ne toljuk végig a fényezésen! Inkább maradjon egy kis hó az autón, minthogy költséges javításba verjük magunkat tavaszra.